آگهی تبلیغاتی !!!

آگهی تبلیغاتی

 این عكس متعلق به یک آگهی تبليغاتي متعلق به نمایندگی شرکت خودروسازی ژاپنی "سوبارو" در فلسطین اشغالی است که در آن یک شهروند اسرائیلی که اتومبیل سوباروی خود را در شرق قدس بر روی دو کودک فلسطینی ده و دوازده ساله گرفته دیده می شود. معنی جمله نوشته شده با زبان عبری روی تصویر: "خواهیم دید چه کسی می تواند در مقابل تو بایستد..." .

 راننده این خودرو "دیوید بعری" مدیر کل شرکتی تجاري بنام Elad است که بعد از زیر گرفتن این دو کودک قصد داشته آنها را سوار خودروی خود کند که با استقامت آنها روبرو شده است. عزت این سه کودک فلسطینی که با دست خالی و با شجاعت تمام به مصاف اشغالگران رفته اند چقدر می ارزد؟ ضمناً يادمان نرود ، این روزها موضوع فلسطین در سایه اخبار تحولات منطقه قرار نگيرد...

سپر های انسانی

کودک 7 ساله فلسطینی ، سپر انسانی صهیونیست ها

 

سپر انسانی همچنان یکی از ابزارهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در مقابله با ملت فلسطین محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) از بیت المقدس، پس از انتشار عکسی از نظامیان صهیونیست که نشان می داد یک پسر بچه فلسطینی به عنوان سپر انسانی بر روی خودروی گشتی نظامی زنجیر شده است رسانه های فلسطینی تصویری از یک دختر بچه فلسطینی را منتشر کردند که نظامیان صهیونیست برای سرکوب تظاهرات مردم اردوگاه فلسطینی شعفاط در قدس از وی به عنوان سپرانسانی استفاده کرده اند.  
این عکس یک کودک دبستانی است که نظامیان صهیونیست از وی جهت سرکوب اعتراضات فلسطینیان استفاده کرده اند .

 

غفلت ِ عمیق

در آستانه جام جهانی 2010 و غفلت ِ عمیق دوباره ای هستیم و من در پی گشت و گذار همیشگی ِ خود در فضای سایبر به دنبال موضوعاتی چون اخبار فلسطین و جنایات اخیر صهیونیست ها ، در وبلاگ صهیون پژوه برخوردم به مطلبی که در آن جملات مهم بسیاری بود و از آن جمله ، این قصار از حاج سعید قاسمی .

نباید بغض آماده انفجار خود را بیهوده خرج کنیم بلکه باید آن را برای

 خطوط اصلی نبرد آماده کنیم.

و حال در این اندیشه ام که آیا اساسا بغضی هست ؟! آیا عزم که نه ، در اصل نیت و انگیزه ای برای جنگ هست ؟! دولت که هیچ ، تنها در این خاموشی ِ عجیب و مکارانه رسانه های جهان ، داعیه دار حمایت از فلسطین است و خوب صد البته که در میان دیگر کشورها تنها و یکتا است ؛ اما ملت مسلمان ما ، آیا اگر روزی را برای حمایت رسمی از فلسطین و ابراز انزجار از اوباش و اراذل صهیون نداشتند ، خودجوش و غیرتمندانه براساس تکالیف  انسانی خویش  و البته وظایف شرعی شان در برابر این ددمنشی ها به پا می ساختند و حرکتی در این زمینه برای نابودی این رژیم تا بن دندان مصلح می کردند یا نه ؟!

نمیدانم این روزها چرا به این نتیجه رسیده ام که در قضیه فلسطین بیش از غرب و دول اروپایی ، این ما هستیم که مقصریم و آنچه بر سر این ملت مظلوم می آید را ، ما با سکوت ویرانگر خود پشتیبانی می کنیم .

 تا به حال از خود پرسیده ایم اگر ما به جای این ملت بودیم ، از مردمان آزاده و آنان که اتفاقا" مدعی مبارزه با ستمگری هم هستند چه انتظاری داشتیم ؟! جدا" در برابر تمام جنایات این رژیم سفاک ، ما ایرانیان ، و ما مسلمانان تا به حال چه کرده ایم ؟! به غیر از آنکه در جمعه آخر ماه مبارک رمضان آن هم براساس تبلیغات رسانه ها و تاکید همیشگی تقویم چند شعار سر داده ایم ؟! حقیقتا" تمام توان ، وظیفه  و دور اندیشی ما در برخورد با این دشمنان حیوان صفت و نیرومند همین است ؟! خدا رحمت کند آن امام عزیز و آن پیر فرزانه را که انصافا" رهبر و آقای تمام انسان های آزاده و حقیقت طلب بود که اگر آن جمعه مبارک را به این امر اختصاص نداده بود ؛ معلوم نبود که چند سال یک بار و در پی کدام اتفاق در سرزمین های اشغالی ، فریاد این مردمان بر سر اسرائیلی ها بلند می شد ؟! امیدوارم تا هنوز این فرمایش امام راحل را چون بسیار ِ فرمایشات دیگر شان از یاد نبرده باشیم که :

" می بینید که یک دولت پوشالی در مقابل مسلمین ایستاده است که اگر مسلمین مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب بر سر اسرائیل می ریختند ، اسرائیل را سیل می برد ... معما این است که با اینکه اینها را می دانند ، چرا به علاج قطعی که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی آورند ؟! "

این هم مطالب مرتبطی با این متن که از وبلاگ صهیون پژوه نقل می گردد.


- قرآن کریم،در آیات بسیار(حدودهزار آيه)محور شر و عداوت را یهودیانی می داند که خط توحید را رها کرده و به منیت و دنیاطلبی مشغولند.مباد که ما هم...
- در غرب،آزادی تفکر و عمل وجود ندارد. محاکمه و تبعید و زندانی و کتاب سوزی صدها اندیشمند منتقد صهیون و هولوکاست را بارها دیده ایم. قوانین دادگاه های نورمبرگ و دادگاه های توکیو و قانون فابیوس-گسو (فرانسه)نمونه ای از انحصار قدرت در ید صهیونیان است.
- اما تا دلت بخواهد،آزادی شهوت بارگی وسیاه بازی و نشریات زرد و فريب مردمان غافل و دنيازده و فوتبال دوست و پیتزاطلب و نوشابه خور(!) وجود دارد، اسارتی مضاعف.
- صهیونیسم در جهان هست و با ادیان الهی دشمنی می ورزد و جنایت می کند و درانگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان، نفوذ ژرفی دارد. آشنایی مختصری با تاریخ اروپا و اندیشه های دنیاطلبانه یهودیت حاخامی-فریسی- صهیونی این مطلب را اثبات می کند. اسرائيل نيز يكي از مستعمرات صهيونيسم بين الملل است.
- آنکه توهم توطئه را طرح کند، یا خودش را به غفلت زده یا هميار صهیونیان و تابع نظریه کارل پوپر یهودی- صهیونیست مي باشد. واقعیت اکنون را باید دید.
- برای مبارزه با صهیونیان در ساحات مختلف، تنبلی و سستي و مدرك و غفلت و بي خيالي،دردی را دوا نمی کند.باید مجاهده علمی کرد و طریق جنبش نرم افزاری و توليدعلم و آزاد انديشي را با اتقان ادامه داد. هر طلبه یا دانشجو در هر رشته ای، لامحاله باید مطالعاتی در باب اسلام شناسی جامع و تاریخ و ادیان و تفسیر و فلسفه داشته باشد، والا مصرف کننده و مقلد کور علم سكولار صهیونیستی و ماده گرای غرب می شود. حوزه علمیه،راه رهایی است.

به امید آزادی قدس شریف

تاوان ِ سکوت

 

در حاشيه جشنهاي سالگرد تاسيس رژيم صهيونيستي

(يوم النكبه از نظر فلسطيني ها)

عکس خبرنگار فرانس پرس از آزار شش جوان عرب به يك زن فلسطيني در حومه شرقي بيت المقدس، توجه محافل رسانه اي در غرب را برانگيخته است.

  به گزارش الف، احمد قرابيل، عكاس فرانس پرس در توضيح اين عكس نوشته، خانه اين زن فلسطيني توسط يهودي ها اشغال شده و جوانهاي يهودي مشهود در عكس، در همسايگي اين زن در منطقه شيخ جراح سكونت دارند.

 
 
این البته باید هدیه ای باشد به برخی از مسلمانان خوش غیرتی که فقط از دین ، نماز جماعت و نذری دادن و منجات خواندن را آموخته اند .
 علی (ع) اگر مولای ماست و ما اگر شیعه اوییم به حتم این رسم مسلمانی نخواهد بود و فردای قیامت نه تنها سران عرب و نه تنها جنایتکاران آشکار صهیونیستی باید پاسخ این زن را بدهند ، که من و تو مومن هم باید پاسخی برای اینگونه سکوت کردن ها داشته باشیم .
برادرم و خواهرم ، باید بیدار شد و به پا خاست . بخوانید که امیر و مولایتان در باب جهاد چه گفته است . بخوانید و بیدار شوید .

خطبه 27 نهج البلاغه در نكوهش اصحاب از نرفتن به جهاد:

اَمّا بَعْدُ، فَاِنَّ الْجِهادَ بابٌ مِنْ اَبْوابِ الْجَنَّةِ، فَتَحَهُ اللّهُ لِخاصَّةِ
پس از حمد خدا، جهاد درى است از درهاى بهشت، كه خداوند آن را به روى اولياء

اَوْلِيائِهِ، وَ هُوَ لِباسُ التَّقْوى، وَ دِرْعُ اللّهِ الْحَصينَةُ، وَ جُنَّتُهُ الْوَثيقَةُ.
خاصّ خود گشوده، جهاد جامه پرهيزگارى، زره استوار، و سپر مطمئن خداست.


فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ اَلْبَسَهُ اللّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمْلَةَ الْبَلاءِ،
هر كس آن را از باب بى اعتنايى ترك كند خداوند بر او جامه ذلت بپوشاند، و غرق بلا نمايد،

وَ دُيِّثَ بِالصَّغارِ وَالْقَماءَةِ، وَ ضُرِبَ عَلى قَلْبِهِ بِالاِْسْهابِ،
و به ذلّت و خوارى و پستى گرفتار آيد، بر دلش پرده هاى بى عقلى زده شود،

وَ اُديلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْييعِ الْجِهادِ، وَ سيمَ الْخَسْفَ، وَ مُنِعَ النِّصْفَ.
و در برابر ضايع كردن جهادْ حق از او گرفته شود، و محكوم به ذلت و خوارى، و محروم از انصاف گردد.

اَلا وَ اِنِّى قَدْ دَعَوْتُكُمْ اِلى قِتالِ هؤُلاءِ الْقَوْمِ لَيْلاً وَ نَهاراً، وَ سِراًّ
بدانيد كه من شب و روز و نهان و آشكار، شما را به جنگ اين قوم دعوت

وَ اِعْلاناً، وَ قُلْتُ لَكُمُ: اغْزُوهُمْ قَبْلَ اَنْ يَغْزُوكُمْ، فَوَاللّهِ ما غُزِىَ قَوْمٌ
كردم، به شما گفتم كه با اينان بجنگيد پيش از اينكه با شما بجنگند، به خدا قسم هيچ ملّتى در خانه اش مورد حمله

قَطُّ فى عُقْرِ دارِهِمْ اِلاّ ذَلُّوا. فَتَواكَلْتُمْ وَ تَخاذَلْتُمْ حَتّى شُنَّتْ عَلَيْكُمُ
قرار نگرفت مگر اينكه ذليل شد. اما شما مسئوليت جهاد را به يكديگر حواله كرديد و به يارى يكديگر برنخاستيد

الْغاراتُ، وَ مُلِكَتْ عَلَيْكُمُ الاَْوْطانُ. وَ هذا اَخُو غامِد وَ قَدْ وَرَدَتْ
تا دشمن از هر سو بر شما تاخت، و شهرها را از دست شما گرفت. اين مرد غامدى است كه

خَيْلُهُ الاَْنْبارَ، وَ قَدْ قَتَلَ حَسّانَ بْنَ حَسّانَ الْبَكْرِىَّ، وَ اَزالَ خَيْلَكُمْ
لشكرش به انبار وارد شد، حسّان بن حسّان بكرى را كشت، و مرزبانان شما را از جاى

عَنْ مَسالِحِها. وَ لَقَدْ بَلَغَنى اَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كانَ يَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاَةِ
خود راند. به من خبر رسيده مهاجمى از آنان بر زن

الْمُسْلِمَةِوَ الاُْخْرَى الْمُعاهَدَةِ فَيَنْتَزِعُ حِجْلَها وَ قُلْبَها وَ قَلائِدَها
مسلمان و زنِ در پناه اسلام تاخته و خلخال و دستنبد و گردنبند و گوشواره او را

وَ رِعاثَها، ما تَمْتَنِعُ مِنْهُ اِلاّ بِاِلاْسْتِرْجاعِ وَ الاِْسْتِرْحامِ، ثُمَّ انْصَرَفُوا
به يغما برده، و آن بينوا در برابر آن غارتگر جز كلمه استرجاع و طلب دلسوزى راهى نداشته، آن گاه اين غارتگران

وافِرينَ، ما نالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ، وَلااُريقَ لَهُمْ دَمٌ.
باغنيمت بسيار بازگشته، در حالى كه يك نفر از آنها زخمى نشده. و احدى از آنان به قتل نرسيده.

فَلَوْ اَنَّ امْرَءاً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اَسَفاً ما كانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ كانَ...
اگر بعد از اين حادثه مسلمانى از غصه بميرد جاى ملامت نيست، بلكه مرگ او در نظر بِهِ عِنْدى جَديراً. مــن شــايستـه اســت...

فلسطینیان تنها نیستند

حداد عادل در جمع خبرنگاران گفت
ايران هميشه در دفاع از حقوق فلسطين پيشتاز بوده است

خبرگزاري فارس: نماينده مردم تهران با بيان اينكه ايران هميشه در دفاع از حقوق فلسطين پيشتاز بوده است، گفت: برخي كشورهاي عربي امروز راه حيات بر فلسطينيان را بسته‌اند و دست در دست دشمنان مردم فلسطين گذاشته‌اند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حداد عادل نماينده مردم تهران يكشنبه شب در مراسم فرهنگستان‌ها كه با حضور رئيس‌جمهور و جمعي از مسئولين و منتخبين فرهنگستان‌ها برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه همايش فلسطين چه تاثيري در خاورميانه دارد، با بيان اينكه ايران هميشه در دفاع از حقوق فلسطين پيشتاز بوده است، اظهار داشت: طبعا" در شرايطي كه برخي كشورهاي عربي كه سابقا" در دفاع از فلسطين آوازه‌اي خوش داشتند امروز راه حيات بر فلسطينيان را بسته‌اند و دست در دست دشمنان مردم فلسطين گذاشته‌اند ، پشتيباني ايران بسيار مغتنم و حضور رهبران نهضت آزادي فلسطين در ايران پيامي گسترده‌ در جهان اسلام دارد.
رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيام گسترده حضور سران نهضت آزادي فلسطين در تهران گفت: پيام گسترده اين حضور آن است كه فلسطينيان تنها نيستند.

ايران پاي ملت فلسطين ايستاده است.

رئيس مجلس در جمع خبرنگاران تصريح كرد: رژيم صهيونيستي بايد بداند كه ايران پايه ملت فلسطين ايستاده و خواهد ايستاد و همه ما در اين باره همفكر هستيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، علي لاريجاني  رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز يكشنبه در حاشيه دومين  روز از همايش همبستگي ملي و اسلامي براي فلسطين در  جمع خبرنگاران، داشتن يك استراتژي واحد را لازمه مبارزه  فلسطينيان با رژيم صهيونيستي دانست و اظهار داشت: برخي  فكر مي‌كنند مي‌توانند رخنه‌اي در اين استراتژي ايجاد كنند كه  بايد به آنها گفت در اشتباهند.
وي افزود: نظام و ملت ما در كنار مردم فلسطين خواهد بود و با اين پايداري فلسطين راه‌هاي سعادت باز خواهد شد.
لاريجاني در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه نظر وي را در خصوص برگزاري همايش مذكور در اين مقطع جويا شد، تصريح كرد: البته ديدن سيماي وحدت‌آميزي از مردم فلسطين هميشه مبارك است و در شرايط فعلي هم كه گاهي فريادهايي از رژيم صهيونيستي بلند مي‌شود براي اين است كه اراده ما را سست كند اما آنها بايد بدانند كه ايران پاي ملت فلسطين ايستاده و خواهد ايستاد و همه ما همفكر هستيم.

منبع : خبرگزاری فارس

تجاوز و راز جایزه صلح نوبل

خیلی ها وقتی خبر اعطای جایزه صلح نوبل۲۰۰۹ به اوباما را که تنها ۹ ماه از ریاست جمهوری اش می گذشت شنیدند، از تعجب انگشت به دهان ماندند و سعی کردند دلیلی برای تعلق این جایزه ی پرطمطراق به وی پیدا کنند. اما بعدا و با گذشت روزها از ابهام و سردرگمی جامعه جهانی، این معما به مرور در حال رمزگشایی است.

و یکی از رمزهای گشوده شده در این باره، مربوط به فجایع اخیر در غزه و یمن می شود که آمریکا صحنه گردان اصلی آن است.

در یمن با خالی کردن بمب بر سر شیعیان و به بهانه دفع القاعده و مبارزه با تروریسم؛ و در غزه با راضی کردن مصر به ساخت دیواری فولادی در برابر غزه و مسدود کردن راه های کمک رسانی و باز گذاشتن هرچه بیشتر دست صهیونیست های متجاوز به جان و مال مردم بی دفاع غزه

اما این بار نه القاعده ای در کار است و نه تروریسمی

مردم غزه فقط باید تاوان افسانه ای یهودی به نام هلوکاست را بدهند.

و اینگونه است که باراک اوباما شایسته ترین فرد برای گرفتن جایزه صلح نوبل شناخته می شود.

و چه غم انگیز است جلوی چشمت متجاوز را ببینی و نتوانی از حق خود دفاع کنی

همایش " هزار توی ستاره داود"

 

مکان : تالار شیخ مفید(ره) - دانشگاه قم - جاده قدیم اصفهان 

روز قدس

تا حالا شده غیر از خونه ای که خودتون توش زندگی می کنید باباتون یه خونه ی دیگه یه جای دیگه خریده باشه اما به دلایلی یا توی اون خونه زندگی نکنید یا اینکه اجاره اش داده باشید؟ اگر یه روز خبر بهتون برسه که یه عده اراذل و اوباش اومدن و ریختن توی خونتون و هر کاری دلشون بخواد دارن می کنن، چیکار می کنید؟ میگید حالا بی خیال، ما که اینجا جامون خوبه و کسی کاری به کارمون نداره؟ یا اینکه بلند می شید و به سر وقت اون اراذل و اوباش می روید، اونا رو از خونتون ، از ملک شخصیتون، می اندازید بیرون؟

حالا همین اتفاق برای خونه مسلمونا توی قدس افتاده، اونجا هم سرزمین خودمونه، فقط به دلایلی اونجا زندگی نمی کنیم، پس بیاید برای دفاع از اموالمون هم که شده دست به دست هم بدهیم و بلند بشیم. این اراذلی که الان اومدن و خونه و زندگی ما رو غارت کردن اگر دستشون برسه سروقت همین خونه ای که الان توش ساکن هستیم هم می رسن .

پس یا علی بگید و بلند شید.

همایش بارکد شیطانی

  همایش بارکد شیطانی با هدف شناسایی محصولات اسرائیلی و اینکه اساسا آیا ارتباطی میان خرید این کالا ها توسط مسلمانان و نیرومند تر شدن رژیم صهیونیستی وجود دارد یا نه بر گزار شد. برای پاسخ دادن به این سوال و سوالات مشابه دیگر از دفتر حزب الله لبنان در تهران خواستیم تا نماینده ای برای پاسخ گویی به دانشگاه ما بفرستند. آقای دکتر محمد محسن طی یک سخنرانی و پرسش و پاسخ تقریبا به سوالات ما پاسخ دادند.

برای دریافت جزئیات این همایش می توانید به سایتهای زیر که خبر این همایش را منعکس کرده اند سری بزنید:

1- خبرگزراری مهر

2- فارس نیوز

3- خبر گزاری جمهوری اسلامی

4- دفتر امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری

5- پایگاه اطلاع رسانی مقاومت اسلامی لبنان

6- خبر گزاری قرآنی ایران

7- خبر گزاری آینده روشن

8- سایت معاونت سیاسی عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

9- وزارت علوم تحقیقات و فن آوری

11- خبرگزاری رسا

12- پایگاه خبری آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)

13- سایت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ریاست جمهوری

14- خبر گزاری شبستان

15- حوزه نیوز


و بسیاری سایتهای دیگر

 

نمایشگاه دیواری در قلب

نمایشگاه دیواری در قلب به همت دانشجویان کانون پیام زیتون دانشگاه قم در تاریخ ۱۹ لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شد .

ایده ساخت دیوار یک طرح کاملا ابتکاری بود که توسط  دبیر کانون مطالعاتی واحد خواهران ارائه شد و با پیگیر های مستمر اعضای کانون از جمله جناب آقای داریوندی  و همکاری های بی دریغ مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه قم جناب آقای ابراهیمی بالاخره به بهترین نحو به انجام رسید.

گزارش تصویری از این نمایشگاه را تقدیم به شما می کنیم.

 

 

 

 

 

اینم آدرس بعضی از سایتهایی که خبر این نمایشگاه رو زدن:

http://www.qomnews.com/content/view/11873/1/ پایگاه خبری قم نیوز

http://noorportal.net/News/ShowNews.aspx?ID=14317 پایگاه نور پرتال

http://www.armandaily.com/News-607949.html خبر گزاری آینده روشن

http://www.dananews.ir/news.php?show=news&id=3210 دانا نیوز

http://www.bornanews.com/Nsite/FullStory/?Id=266648 برنا نیوز

http://iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=403218 خبر گزاری قرآنی ایران

http://iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=303744 ایسکا نیوز

http://www.khabarfarsi.com/news-601306.htm خبر فارسی ایرنا نیوز

و.....

دیواری در قلب

کانون پیام زیتون دانشگاه قم برگزار می کند :

نمایشگاه دیواری در قلب


موضوع: دیوار نژاد پرستانه ی حائل در قلب سرزمین فلسطین

کانون پیام زیتون با شبیه سازی دیوار نژادپرستانه ی حائل، اقدام به برگزاری نمایشگاه با همین موضوع نموده است.

زمان:19 تا 24 اردیبهشت

مکان: دانشگاه قم- تالار شیخ مفید(ره)

بازتاب های بین المللی حماسه سازی احمدی نژاد در ژنو

هرچند توفیق آقای احمدی نژاد در ژنو تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است اما همچنان در داخل کشور بعضی از کوردلان و کوراندیشان به سیاه نمایی و تضعیف این پیروزی که در اصل متعلق به تمام انسانهای آزاده دنیا می باشد، پرداخته اند و درواقع آگاهانه یا غیرآگاهانه با نژادپرستان دنیا همصدا شده اند.

این پیروزی از این رو حائز اهمیت است که علاوه بر رسوا نمودن غرب و شعارهای عوام فریبانه ی آنها ، تابوی صحبت نکردن از رژیم نژادپرست صهیونیستی و ترس از تبعات انتقاد از این غده شوم را شکست.

از این رو به گوشه ای از بازتاب های این موفقیت بزرگ در سطح جهان می پردازیم:

اقدام ناکام صهیونیست ها

شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد که سه دلقک تصمیم داشتند سخنرانی رئیس جمهوری ایران را بر هم بزنند که توسط مأموران امنیتی به بیرون هدایت شدند. اين شبكه در بخش‌های مختلف خبری خود اعلام کرد که سه تن را که همانند دلقک‌های سیرک بوده و کلاه گیس رنگی بر سر داشتند، می‌خواستند سخنرانی «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری ایران را بر هم بزنند که توسط نیروهای امنیتی به بیرون از سالن هدایت شدند.

رسانه‌هاي اسلامگراي ترکيه نيز كه سخنراني احمدي نژاد را به طور گسترده انعکاس دادند، ضمن استقبال از ديدگاه‌هاي رئيس جمهوري اسلامي ايران به صورتي وسيع به تحليل و بررسي آن پرداختند.

روزنامه «خبر وقتيم» در گزارشي ضمن ستايش از سخنراني احمدي‌نژاد رئيس جمهور با جملاتي چون «سخنراني علي‌رغم واکنش مخالفان با استقبال شديد شرکت‌کنندگان مواجه شد»، تأکيد کرد: علي‌رغم مخالفت طرفداران رژيم صهيونيستي، احمدي‌نژاد سخنراني خود را بدون وقفه ادامه داد و از سياست‌هاي امريکا در عراق و افغانستان نيز شديداً انتقاد کرد. شرکت‌کنندگان در اجلاس نيز با کف‌زدن‌هاي مکرر خود با فواصل کوتاه، حمايت خود را از اين سخنان ابراز داشتند.

 


احمدي‌نژاد جز حقيقت چيزي نگفت

روزنامه القدس العربي نوشت: اسرائيل بزرگ‌ترين رژيم نژادپرست و سركوبگر جهان است.این روزنامه ادامه داد: احمدي‌نژاد معيارهاي دوگانه غربي را رسوا و از ملت فلسطين و قضيه عادلانه آن جانبداري كرد و سخن حقي را بيان كرد كه سران عرب جرأت و شجاعت آن را ندارند.

احمدي‌نژاد اسرائيل را به خشونت و سركوبگري و نژادپرستي متهم كرد كه بر ملت مظلوم فلسطين اين كارها را اعمال مي‌كند و اين صحبت‌ها موجب ترك هيأت‌هاي حاضر در جلسه كنفرانس شد.

روزنامه الشرق الاوسط نيز تصريح كرد: احمدي‌نژاد توفاني از انتقادات غربي را برپا كرد.

روزنامه الحيات نيز نوشت: احمدي‌نژاد به موضوع محو اسرائيل از نقشه جهاني برگشته است و بر آن تأكيد دارد.

السفير هم تصریح کرد: رئيس جمهور ايران در كنفرانس دوربان 2 غرب را به چالش كشيد.

احمدي‌نژاد در كنفرانس ضدنژادپرستي ترجيح داد كه واژه اسرائيل را به كار نبرد بلكه آن را رژيم نژادپرست خواند. هيأت‌هاي غربي منتظر بودند احمدي‌نژاد تنها لب بگشايد و كلمه ممنوعه را ذكر كند تا محل كنفرانس را ترك كنند.

 


حرف دل جهانیان

شبکه تلویزیونی الجزیره این سخنان را حرف دل ملت‌های اسلامی ـ عربی توصیف كرد و افزود: سخنان رئیس جمهور ایران حرف ناگفته همه كشورهایی بود كه از نظام بین الملل رنج می‌برند.

پايگاه خبري المحيط نيز در گزارشي از سخنراني رئيس جمهوري ايران در کنفرانس مبارزه با نژادپرستي در سوئيس نوشت: احمدي‌نژاد با نژادپرست خواندن اسرائيل خشم غربي‌ها را برانگيخت.

روزنامه «الرأي» اردن نيز در گزارش خود درباره سخنراني رئيس جمهور ايران نوشت: احمدي نژاد به هنگام سخنراني درباره اوضاع فلسطين، تجاوز امريکا به عراق و افغانستان و علل بحران مالي جهاني، با تشويق‌هاي مکرر حاضران در سالن مواجه شد.

رسانه‌هاي سوئيس نيز ديدارها و سخنراني رئيس‌جمهور در اجلاس دوربان 2 را به صورت گسترده پوشش دادند و در بخش‌هاي مختلف خبري خود اين سخنراني را انعکاس دادند.


احمدی نژاد، فاتح ژنو

اظهارات رئيس جمهور در نکوهش حاميان رژيم نژادپرست اسرائيل در اجلاس بين المللي ضدنژادپرستي در ژنو، بازتاب گسترده‌اي نيز در شبکه‌هاي تلويزيوني امريکا داشت و خشم نژادپرستان صهيونيست را برانگيخت.

برخي از اين شبکه هاي تلويزيوني همانند شبکه سي ان ان، تقريباً به فاصله هر 5 دقيقه، گروهي محدود از نژادپرستان هوادار اقدامات نژادپرستانه اسرائيل را نشان مي دادند که در اعتراض به اظهارات ضدنژادپرستانه دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران، جلسه سخنراني را ترک مي کردند. در پس زمينه تصاوير اين حرکت هواداران نژادپرستي اسرائيل، جمعيت عظيم شرکت کنندگان نيز در حال کف زدن و تشويق رئيس جمهوري بودند. اين شبكه در ادامه گزارش‌هاي خود رئيس‌جمهور ايران را «فاتح ژنو» توصيف كرد.

شبکه خبري راي نيوز ايتاليا نيز درگزارشي از اجلاس بين‌المللي ژنو گفت: رئيس جمهوري ايران در اين اجلاس بار ديگر با نژاد پرست خطاب قرار دادن اسرائيل تأکيد کرد که رژيم صهيونيستي بدترين و وحشتناک‌ترين نوع حاکميت نژادپرستي در جهان است.

اين شبکه خبري در گزارش خود افزود: احمدي نژاد که هنگام سخنراني با تشويق گروهي از حاضران در اجلاس و نيز مخالفت برخي ديگر مواجه مي شد، گفت: رژيم اسرائيل در طول ساليان گذشته رنج‌ها و دردهاي زيادي را بر مردم فلسطين تحميل کرده است.

رسانه های انگلیسی نیز سخنان رئیس جمهوری کشورمان را در همایش ضدنژادپرستی سازمان ملل، به همراه واکنش مثبت حاضران منتشر کردند.

در همین حال رسانه هایی همچون بی بی سی، اسکای، تایمز و گاردین با انتشار سخنان احمدی نژاد در اجلاس ضدنژادپرستی سازمان ملل در ژنو، واکنش حامیان رژیم صهیونیستی را در تلاش برای اغتشاش در سخنرانی وی و اقدام شماری از سفیران اروپایی در ترک سالن را نیز پوشش دادند.

نکته جالب در این اخبار و گزارش ها، اظهار نظر مخاطبان رسانه‌های انگلیسی است. بیشتر مخاطبان این رسانه‌ها با معیارهای دو گانه غرب، حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی به حقوق مردم فلسطین مخالفت و آشکارا یا تلویحی با سخنان رئیس جمهور ایران موافقت کردند.

 


خشم سران رژيم صهيونيستي

بنيامين نتانياهو از رئيس‌جمهور سوئيس براي ملاقات با محمود احمدي‌نژاد انتقاد کرد. نتانياهو بدون اشاره به کشتار مردم بی پناه فلسطین به دست نظامیان اسرائیلی از احمدي‌نژاد به‌عنوان منکر هولوکاست ياد کرده و مدعی شد که وی مي‌خواهد جنايت و کشتار ديگري را عليه يهوديان مرتکب شود.
 
نماينده دوماي روسيه: غرب ناتوان از مقابله با سخنان احمدي‌نژاد است

عضو کميسيون روابط خارجى دوماى روسيه گفت: نمايندگان کشورهاى غربى به علت ناتوانى در رويارويى با سخنان احمدى‌نژاد محل برگزارى کنفرانس را ترک کردند.

سيمون باگداسارف در پاسخ به شبکه تلويزيونى روسيا اليوم گفت: ايران در سالهاى اخير به يک کشور ابرقدرت در منطقه تبديل شده است و در منطقه و جهان جايگاه مهمى دارد، ايران در دوره رياست جمهورى احمدى‌نژاد توانسته است، قدرت نظامى و سياسى خود را بسيار گسترش دهد، ايران هم اکنون سياستهاى مستقلى دارد.

حسن مقصود نوري پژوهشگر مؤسسه مطالعات سياسي پاکستان نیز تاکيد کرد: رفتار برخي از کشورهاي غربي در اجلاس دوربان،ماهيت دروغين حاميان دموکراسي و مبارزه با ‌نژادپرستي را به خوبي آشکار کرد.

همچنین محمد نعيم اقبيق معاون دبيرکل اتحاديه سازمان‌هاي مردمي در جهان اسلام هم سخنراني رئيس جمهور ايران در کنفرانس ضدنژادپرستي دوربان ۲ را بيانگر واقعيت‌هاي جهان امروز دانست. وی خاطرنشان کرد برخي کشورها با خارج شدن از اين اجلاس ماهيت واقعي خود را نشان دادند.

ابتكار آيت الله شاهرودي در اجلاس دادستان ها وبازتاب بين الملي آن

سخنان آیت‌الله شاهرودی در مراسم افتتاحیه اجلاس دادستان‌های كشورهای اسلامی بلافاصله در رسانه هاي خارجي بازتاب يافته و از سوي كارشناسان بين المللي مورد توجه قرار گرفت.

رئيس قوه قضائيه در سخنان صبح روز سه شنبه خود با بهره گيري از ادبيات دقيق حقوقي و استناد به گزارشات ناظران بين المللي و سازمان ملل، ضمن جلب نظر رسانه ها و كارشناسان حقوقي ، باعث شد بسياري از رسانه هاي معتبر نتوانند موضوع پيگيري دستور جلب و محاكمه 25 تن از نظاميان و جنايتكاران جنگي اسرائيلي را نديده بگيرند و به نقل گسترده سخنان ايشان تحت عنوان "پيگرد قانوني اسرائيل" اقدام نمايند.

شاهرودي در اين اجلاس با تاكيد بر اينكه امروزه استدلال منسوخ رژیم غاصب اسرائيل مبنی بر عدم اعمال قواعد مقرر در كنوانسیون‌های چهارگانه ژنو سال ‌١٩٤٩ و قواعد عرفی حقوق بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی از سوی نهادهای بین‌المللی همانند مجمع عمومی، شورای حقوق بشر، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری مردود اعلام شده است، گفت: "اگر چه ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سال ‌١٩٤٨ بر مبنای غصب سرزمین دیگران بوده اما وضعیت نوار غزه و كرانه باختری رود اردن و سایر سرزمین‌های اشغالی در سال ‌١٩٦٧ به طور اخص، مصداق اراضی اشغالی است و در نتیجه قابلیت كاربرد قواعد حقوق بشردوستانه و به طور ویژه كنوانسیون چهارم ژنو در این نواحی به طور گسترده از سوی نهادهای بین‌المللی ثابت شده و كوچك‌ترین تردیدی در قابلیت اعمال این قواعد، اعم از عرفی و قراردادی در كنار قواعد حقوق بشر بین‌المللی در این سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد و رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر ملزم به رعایت این قواعد است."

هاشمی شاهرودی خاطرنشان كرد: مطابق قواعد حقوق بشردوستانه، اشغال نظامی دارای خصیصه موقت بوده و نیروی اشغالگر ملزم به تدارك تمهیدات لازم جهت تامین رفاه ساكنان نواحی اشغالی است. نیروی اشغالگر فقط به صورت محدود و موقت می‌تواند اقدامات ضروری و مناسب را جهت اداره امور سرزمین‌های اشغالی، آن هم در راستای رفاه اهالی سرزمین مذكور انجام داده و حق سلب یا محدود كردن خودسرانه حقوق و آزادی‌های اساسی مردم را ندارد.

وی یادآور شد: به‌علاوه حق مقاومت در مقابل اشغال در مقررات بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و مردم قلمرو تحت اشغال، از جمله ساكنان نوار غزه نیز از این حق طبیعی برخوردارند و با توجه به عملكرد رژیم صهیونیستی اقدام به مقاومت، تنها راه حل منطقی آنان در مقابل اشغالگران است.

شاهرودي بیان كرد: به قحطی كشاندن غیرنظامیان و محاصره طولانی مدت آنان علاوه بر آن‌كه در ماده ‌٥٤ پروتكل اول الحاقی به كنوانسیون‌های ژنو ممنوع شده، یكی از مصادیق جنایت نسل‌كشی یعنی قرار دادن تمام یا بخشی از جمعیت غیرنظامی وابسته به یك گروه ملی با قصد نابودی جزئی یا كلی آنان قلمداد می‌شود. بنابراین ملاحظه می‌شود هم قواعد حقوق بشر بین‌المللی و هم مقررات حقوق بشردوستانه بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین قابل اعمال است و این توسط رژیم غاصب صهیونیست پایمال می‌شود.

رئیس قوه قضائیه در قسمت مهم سخنان خود با اشاره به انگیزه تشكیل این اجلاس، يعني حمله رژیم اسراییل به نوار غزه و جنگ ‌٢٢ روزه است كه در كنار جنایات قانا، صبرا و شتیلا و دیریاسین لكه ننگ دیگری در كارنامه خونین رژیم جعلی اسراییل به شمار می‌رود، گفت: "گزارش‌ های منتشره از سوی سازمان‌های بشردوستانه در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی و اظهارنظر كارشناسان مستقل در زمینه مسائل بشردوستانه و انتشار بیش از ‌١٦٠ گزارش توسط اركان مختلف سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی موید وقوع یك فاجعه انسانی در خلال این حملات به غزه است."

هاشمی شاهرودی تصریح كرد: بر اساس آمارهای منتشره از سوی آقای ریچارد فولك، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، در این جنگ مجموعا ‌١٤٣٤ نفر از مردم به شهادت رسیدند كه فقط ‌٢٣٥ نفر آنان از نیروهای مقاومت بوده‌اند. تعداد ‌٥ هزار و ‌٣٠٣ نفر مجروح شدند كه بیش از نیمی از آنان زن و كودك بودند و به طور میانگین از هر ‌٢٢٥ نفر از مردم غزه، یك نفر كشته یا مجروح شدند.

ادامه نوشته

حمله به الاقصي

فلسطيني‌ها براي مقابله با بزرگ‌ترين حمله به الاقصي آماده مي‌شوند

در حالی که مسئولان اسراییلی با کوچ فلسطینی‌ها از قدس تلاش خود را برای یهودی‌سازی قدس ادامه می‌دهند، در جدیدترین تدابیر خود به دو خانواده فلسطینی در محله الجراح اخطار کردند تا منازل خود را به بهانه نداشتن پروانه ساخت تخلیه کنند. نیروهای سیاسی و جامعه مدنی فلسطینی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) درباره احتمال حمله شهرک‌نشینان یهودی به مسجدالاقصی هشدار داده و گفته‌اند که این حمله به احتمال زیاد بزرگ‌ترین حمله به قدس از سال 1967 تاکنون خواهد بود. منابع فلسطینی گفتند: «اسراییل به دو خانواده الغاوی و حنون اخطار داده تا منازل خود را در محله الجراح تخلیه کنند تا بتوانند آن را به گروه‌های تندروی یهودی تحویل دهند که ادعای مالکیت منطقه‌ای را دارند که در آن 28 منزل قرار دارد». ساف در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز پنج‌شنبه، روز دفاع از شهر قدس در مقابل تعرض و تجاوزهای روز به افزایش اسراییل است. در این بیانیه آمده است که سازمان‌های تندروی اسراییلی تلاش دارند تا در چارچوب حمایت شهرداری و دولت راستگرای اسراییل به صحن مسجد الاقصی یورش ببرند.



 ساف از همه مردم فلسطین در هر مکانی که حضور دارند خواست تا برای تحرک مردمی خود در دفاع از قدس بپا خیزند. نخست‌وزیر حکومت خودگردان فلسطین درباره تلاش یهودیان تندرو برای اشغال مسجد الاقصی هشدار داده و اعلام کرد که آنچه صهیونیست‌های تندرو طراحی کردند وسیع‌ترین حمله در نوع خود از سال 1967 است.

منبع: moqavemat.com

سینما و صهیونیسم ( قسمت اول)

رسانه ها مخصوصا در دنياي پيشرفته ي امروز و با ترقي علوم وفن آوري اطلاعات بهترين شيوه براي تزريق عقايد و تفکرات به ديگران مي باشند که در اين ميان اهميت و تاثير رسانه هاي تصويري در ايفاي نقش اثر گذاري و بيان و تفهيم موضوعات ، بسيار کليدي و اساسي مي باشد . امروزه فيلم هاي سينمايي که داراي تمام ويژگي هاي حسي و روان شناختي هستند در زمينه ي تاثير گذاري بيشترين سهم را به خود اختصاص داده اند. در جهان امروز و به معناي واقعي ، سينما يعني هاليوود. کمتر فيلمي بدون داشتن ارتباط با هاليوود توانسته خود را مطرح و براي خود جايگاه مناسبي رقم بزند. هاليوود که مرکز بزرگ سينمايي جهان است ، بيش از نود درصد از کارکنان آن را يهوديان تشکيل مي دهند. در مرکز سينمايي هاليوود فيلم هاي بسياري ساخته شده و اکنون هم در حال ساخت است که همگي در راستاي پيشبرد اهداف يهوديان صهيونيسم قدم بر مي دارند.

پيانيست ساخته رومن پلانسکي يهودي از آن دسته فيلم ها يي است که به بيان مظلوميت يهود مي پردازد و ظلمي که نازي ها در جنگ جهاني دوم به يهودي ها روا داشته اند ، نمايش مي دهد . البته کارهاي وي کمتر هاليوودي ست ولي اين فيلم مظلوميت يک هنرمند را به تصوير مي کشد که بيانگر ستم هايي ست که به او و ديگر يهوديان وارد شده است. پيانيست به جهانيان مي باوراند که يهود ، مظلوم و بي گناه بوده است و آلمان ها در جنگ دوم جهاني جنايات بسيار در حق آنان کرده اند. و اين تفکر را تزريق مي کند که يهوديان آواره و ستم ديده جنگ مذکور احتياج به يک کشور و دولت يهودي و مستقل دارند. جنگ دوم جهاني در واقع بهانه اي شد که يهود خود را به عنوان يک دولت عرضه و پايه ريزي حکومت صهيونيست را بنمايد. يکي ديگر از اقدامات يهود اين بود که توانست با ايجاد ترس و وحشت ميان يهوديان ساکن اروپا و با تمهيدات لازم ،  زمينه ي خروج حدود سي و شش هزار نفر ديگر را از اروپا فراهم و جمعيت مهاجرين اسراييل  را به حدود 5 برابر افزايش دهد. در اين جا اين سوال مطرح است که آيا فقط يهوديان مورد ظلم و کشتار در جنگ قرار گرفته بودند که اين همه هزينه و تلاش براي درشت نمايي آن به کار بردند؟ آيا جز اين است که در جنگ جهاني دوم حدود 38 ميليون انسان کشته شده اند که در اين ميان فقط 1 ميليون و 200 هزار نفر يهودي بوده اند؟

ادامه دارد....

شهید عماد مغنیه

یک سال از شهادت "عماد فیاض مغنیه" معروف به حاج رضوان گذشت.
ایشان یکی از فرماندهان بلند پایه حزب الله بود که در یک عملیات تروریستی در منطقه "کفر سوسو" دمشق براثر انفجار اتومبیلش به شهادت رسید.
این خبر که در تاریخ 12 فوریه 2008 مخابره شده بود، به تیتر اول رسانه های کشورهای جهان تبدیل شد.
وی پاداش 30 سال جهاد خود علیه صهیونیست ها را گرفت و در 46سالگی شهید شد.
طبق نظرمنابع مختلف امنیتی، بالشتک صندلی راننده با یک بالشتک دیگر حاوی مواد منفجره بسیار قوی عوض شده بود و شهید مغنیه ساعت 10:30 شب هنگامی که تصمیم می گیرد به خانه بازگردد با میزبان خود دست می دهد، روبوسی می کند و چند دقیقه بعد در اتومبیل وی انفجاری روی می دهد که منجر به شهادتش می شود.
یکی از شاهدان می گوید: سرش را در دست گرفتم، صورتش را بوسیدم و با او وداع کردم، صورتش سوخته بود اما صدمه شدید نخورده بود، ولی جراحات شدیدی به شکم او وارد شده بود.
از آنجا که شهید مغنیه نقش بسیار مهمی در عملکرد حزب الله و شاخه نظامی آن داشت، بدیهی است که رژیم صهیونیستی که ضربات مهمی را از ناحیه وی دریافت کرده بود، به فکر ترور این فرمانده ارشد حزب الله باشد.

 

 


"رابرت بائو" مامور اسبق سیا که سالها مسئول پیگیری پرونده مغنیه بود، می گوید: "مغنیه باهوش ترین و تواناترین فردی بود که ما تا حال با او برخورد کرده ایم"

مغنیه برای نجات کشور تا پای جان مبارزه کرد و بیش از 26 سال سازمان های اطلاعاتی سیا و موساد را به دنبال خود کشاند.بدون شک توانایی های خارق العاده عماد مغنیه ضربات جبران ناپذیری بر رژیم اشغالگر وارد کرد، به همین دلیل سران رژیم صهیونیستی از شهادت مغنیه بسیار خرسند و مدعی شدند که از عاملان این ترور بی خبر هستند.  از سوی دیگر هنوز یک ساعت از اعلام خبر شهادت شهید مغنیه نگذشته بود که شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا، زندگینامه کامل وی را بر روی سایت خود قرار داد.

کاملا آشکار است که تلاویو کوشید که با انجام این ترور در سوریه بخشی از این مسئولیت را متوجه دمشق کند(مانند ماجرای ترور رفیق حریری) و رابطه حزب الله با سوریه را تیره سازد، در حالی که هوشمندی حزب الله و تاکید بر همسنگر بودن در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی، بار دیگر توطئه رژیم صهیونیستی را خنثی کرد.

چشمان بيدار غزه

امروز صبح که از خواب بلند شدم ، شوق عجيبي داشتم. قرار بود دوباره بريم مدرسه..گرچه امروز ديگه مادر نبود تا توي کيف مدرسه م خوراکي بذاره و تا جلوي در بدرقه م کنه...ديگه داداش عماد نبود که تا مدرسه با هم مسابقه بذاريم و مثل هميشه اون ببره...چند تا تکه ي باقي مونده از کتاب هام رو توي کيفم گذاشتم و آروم از توي چادر اومدم بيرون...به سرماي هوا عادت کرده بودم..انگار سوز تنهايي بيشتر عذابم مي داد تا سرماي هوا..توي راه مدرسه ، چند تا از دوستام رو ديدم..يکي شون کيفش رو پشتش انداخته بود چون دستي نداشت که باهاش کيفش رو بياره...ولي مي خنديد...توي اون روزايي که خيلي ها کنار خانواده هاشون تعطيلات سال نو رو مي گذروندن ، ماها توي راهروهاي بيمارستانا دنبال کسي مي گشتيم تا براي زخم دلمون مرهم پيدا کنه...اما تحمل کرديم..با همه ي سختي ها..با همه ي گريه ها..وقتي جنازه ي داداش عماد رو پيدا کرديم ، پدر گفت بايد مقاومت کنيم..وقتي جلوي چشمام مادر روي زمين افتاد ، پدر رو ديدم که با کمر خم شده گفت بايد مقاومت کنيم...وما مقاومت کرديم تا امروز که داشتيم دوباره مي رفتيم مدرسه...ما نذاشتيم که دشمنا خونمون رو ازمون بگيرن ، گرچه از خونمون ويرونه اي بيشتر نمونده ولي ما دوباره مي سازيمش...به مدرسه که رسيديم ، انگار کسي نبود چون صدايي نمي اومد..با بچه ها به طرف يکي از کلاسها که سالم مونده بود ، رفتيم ...چند تا ديگه از بچه ها نشسته بودن و منتظر خانوم معلم بودن...حدود يه ساعت نشستيم و با هم حرف زديم...از روزاي مقاومت..يکي از بچه ها از خونواده ش گفت که حالا از بين اونا فقط خودش زنده مونده بود..هرکسي کلي خاطره داشت از سختي هايي که کشيده بود..از تنهايي هاش...از آينده اي که قرار بود تنها بسازه..بعد از يه ساعت منتظر موندن، خانوم معلم اومد...آروم تر از هميشه..مهربون تر از هميشه...و ساکت تر از هميشه..دستش رو به در گرفت و اومد توي کلاس...سلام کرديم..جوابي نداد...عوضش رفت پاي تخته و روي اون نوشت : گرچه چشم هايمان بروي زندگي بسته شد، گرچه زبانمان از سخن گفتن در ماند، اما فريادهايمان را از هنجره ي خسته و دردکشيده ي غزه به گوش شما خواهيم رساند اي رهبران خاموش همسايه..تا آخرين نفس مقاومت خواهيم کرد ..

معلم مهربانمان ديگر ما را نمي ديد ...

بازگشایی مدارس در غزه

پس از بیست و دو روز جولان وحشیانه اسرائیل در غزه و بمباران همه جانبه این منطقه کودکان فلسطینی در حالی که کوهی از خرابی ها و ویرانی ها را در پیش چشم دارند و غم از دست دادن همکلاسی های خود را به دوش می کشند وارد مدارس خود شدند تا دوباره بعدی دیگر از مقاومت همه جانبه خود را علیه دشمن اسرائیلی نشان دهند:

 

 

 

 

 

 

ادامه نوشته

برنده میدان چه کسی بود؟

برای آنکه پیروز یا شکست خورده یک جنگ مشخص گردد، مهم ترین عاملی که می تواند در این راستا تعیین کننده باشد، این است که ملاحظه شود هر کدام از طرف های درگیر، خاصه طرف مهاجم، تا چه اندازه به اهداف خود رسیده است.

البته، اسراییلی ها با عبرت گرفتن از جنگ 33 روزه، اهداف رسمی خود را به طور علنی و مشخص اعلام نکرده بودند اما شرایط صحنه جنگ و دیپلماسی و نیز اظهارات مختلف مقامات تل آویو، حاکی از آن بود که اسراییلی ها با رسیدن به هر کدام از اهداف زیر، این قابلیت ها را داشتند که خود را طرف غالب میدان معرفی کنند و جشن پیروزی بگیرند:

 

ادامه نوشته

ادامه نسل کشی در غزه

ادامه نوشته

فاجعه غزه از زبان عکس

غزه همچنان بمباران می شود . شمار شهیدان و زخمی های فلسطینی به بیش از 3900 نفر رسیده است .
 
بقیه عکس ها در ادامه مطلب
ادامه نوشته

صهیونیست ها قصد اشغال مرز غزه با مصر را دارند

به گزارش شبکه خبر به نقل از الجزیره ، نظامیان صهیونیست قصد دارند پیش از هرگونه آتش بس ، محور صلاح الدین را که در واقع تشکیل دهنده مرز بین مصر و نوار غزه است بار دیگر اشغال کنند تا فلسطینی ها و طرفهای بین المللی را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند. 

اسرائیلی ها هدف از حمله به رفح و سایر مناطق جنوبی غزه را از بین بردن تونل هایی اعلام کرده اند که در واقع شاهرگ حیات گروههای مقاومت محسوب می شود. 

نظامیان اسرائیلی در حمله به نوار مرزی بین مصر و غزه، از موشکهایی استفاده می کنند که برای تخریب پناهگاههای بتونی طراحی شده اند. استفاده از این موشک ها، انفجارهای شدیدی را در منطقه در پی داشته است. 

گفته می شود اسرائیل طرح مصر و فرانسه را برای توقف درگیری در غزه پذیرفته است هرچند درباره برخی بندهای آن از جمله نحوه کنترل محور صلاح الدین ابهاماتی وجود دارد. 
اکنون احتمالاً اسرائیل بر شدت حملاتش خواهد افزود : تا پیش از آنکه آتش بس را بپذیرد نشان دهد به موفقیت هایی دست یافته است. 

تلفات مهاجمان رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه

 

ادامه نوشته

ما زنده می مانیم

انگار همین دیروز بود که بابا جلوی در اتاق ایستاد و با لبخند همیشگی ش گفت: پسرم ! تو دیگه مرد شدی..اگه من نبودم باید مواظب خونه باشی...

چقدر زود دیروز تموم شد...همون دیروزی که دیوارهای کوچه از عکس بابا پر شد . و بچه های همسایه برای همدردی اومدن خونه ما...همون دیروزی که درست وسط کوچه ، جنازه پر خون بابا افتاده بود و توی دستاش یه دونه عکس بود...همون دیروز بود که عکس مسجدالاقصی رو از میون دستای خون آلود بابا جدا کردم و با اشکام ، تمیزش کردم...

اما امروز، من مرد خونه ام...باید از خونه مواظبت کنم...باید به غریبه ها نشون بدم که دیگه بزرگ شدم...همین امروز که توی بمبارون هواپیما ها ، دیگه برامون خونه ای نموند اما خونه ی اصلی من یه مرد می خواد...یه عالمه مرد می خواد...منم باید مثل بابا ، مرد خونه باشم...

اگرچه اونایی که ادعا می کردن مثل ما هستن، هم زبونمون، هم دینمون، حالا ساکت نشستن و دارن می بینن که هر لحظه خونه ی بزرگ ما داره آواره می شه..اما می خوام به همشون بگم که ما ها، مردای این خونه ایم..تا وقتی ما زنده ایم ، این خونه تنها نمی مونه...و ما همیشه زنده می مونیم..

گزارش تصویری-تجمع مردم تهران

گزارش تصویری کانون پیام زیتون از تجمع مردم تهران در میدان فلسطین



ادامه نوشته

بیانیه کانون مطالعاتی پیام زیتون به مناسبت حمله وحشیانه اسرائیل به مردم بی دفاع غزه

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

بیانیه کانون مطالعاتی پیام زیتون دانشگاه قم در  حمایت از مردم مظلوم  و بی دفاع غزه و  محکومیت جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه

در آستانه ماه محرم یزیدیان تاریخ بار دیگر قتلگاهی برای مظلومان تاریخ حفر کردند. چشمان مست خود را بسته اند و خنجر به دست به جان زنان و کودکان و پیر و جوان امت اسلام افتاده اند.

اما در این جنایت هولناک که تاریخ نمونه های آن را بسیار به خود دیده اکنون از گلوی مدعیان حقوق بشر, سران بی قید و غیرت کشورهای عربی که مدتهاست از پول نفت مستند  و  رسانه های گروهی تحت حمایتشان, اروپای مدعی حقوق بشر و حمایت از کودکان و زنان  صدایی بر نمی آید .

تا آن زمان که روسپیان زمان فرزندان نامشروعی چون اسرائیل را به دنیا می آورند هلوکاست هایی این چنین سرنوشت محتوم تاریخ است.

اما شما امت محمد (ص) بپا خیزید و نگذارید این سرمستان از خدا بی خبر چنین وحشیانه به جان پاره های جگر اسلام بیافتند و تا می خواهند جامهای شرابشان را از خون پاک مسلمین لبریز کنند بنوشند و بر ما بتازند.

با قلب و زبان و عمل از این گرگ صفتان تبری می جوییم و خدا را به خون مظلوم همیشگی تاریخ امام حسین(ع) قسم می دهیم که در فرج منتقم مظلومین عالم حضرت حجه ا بن الحسن , مهدی آل محمد تعجیل بفرماید.

کانون مطالعاتی پیام زیتون

دانشگاه قم –دی ماه 1387

حمله وحشیانه اسرائیل به نوار غزه

ادامه نوشته

پیشنهاد اسرائیل برای لغو حمله نظامی به غزه   

مقامهای صهیونیستی روز گذشته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "‌حماس گذشته " 48 ساعت مهلت دادند تا حملات موشکی خود را علیه مستعمره های اسرائیلی متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه‌، مقامهای اسرائیلی گفتند که حماس با پایان دادن به حملات موشکی می تواند از انجام عملیات نظامی گسترده در نوار غزه جلوگیری کند.براساس این گزارش ، این مقامهای اسرائیلی همچنین به خبرگزاری فرانسه گفتند که اگر حماس در این مهلت تعیین شده به حملات موشکی خود پایان دهد ،اسرائیل نیز عملیات نظامی خود را لغو خواهد کرد.این در حالی است که روزنامه اسرائیلی "‌معاریو‌" امروز نوشت که اگر حماس حملات موشکی خود را متوقف کند ، آن وقت اسرائیل از اندیشه انتقام دردناک " صرف نظر خواهد کرد. در پی پایان یافتن آرامسازی میان حماس و اسرائیل (‌19 دسامبر ) تهدیدات علیه نوار غزه و حمله نظامی به آن شدت گرفت. گروههای مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد اسلامی در پاسخ به نقض آرامسازی از سوی اسرائیل که به شهادت چند فلسطینی یک روز پس از پایان‌ آرامسازی انجامید ، مستعمره های اسرائیلی از جمله سدیروت و عسقلان را هدف شلیک 75 موشک قرار دادند. این در حالی است که با پایان یافتن آرامسازی ، سایه ای از ترس و وحشت بر مستعمره های اسرائیلی سایه افکند و بسیاری از مستعمره نشینان  اقدام به فرار کردند.

http://www.qodsna.com/NewsContent-id_15933.aspx


 

بازتاب حمايت مردم ايران از مردم غزه در رسانه هاى منطقه اى و خارجي

رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری فلسطینی و عربی بویژه در نوار غزه به بازتاب اخبار مربوط به حمایت مردم و سازمانهای مدنی ایران از ساکنان نوار غزه پرداختند و از آن تمجید کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، به رغم تعطیلات چند روزه در فلسطین به دلیل ایام عید قربان، پایگاه های خبری این کشور به انعکاس حمایت های مردمی کشورهای عربی و اسلامی از مردم نوار غزه پرداختند.
 پایگاه اطلاع رسانی فلسطین الیوم با درج  خبری تحت عنوان «ایران محموله غذایی به نوار غزه می فرستد» نوشت: در روز جمعه مردم ایران در حمایت از ساکنان محاصره شده غزه راهپیمایی کردند و سازمان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) این کشور نیز به جمع آوری کمک های مردمی برای مردم غزه پرداخت. این پایگاه اطلاع رسانی نزدیک به جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین به نقل از احمد موسوی رئیس سازمان هلال احمر ایران نوشت: موسوی از ممانعت مصر برای ارسال کمک به مردم غزه به شدت انتقاد کرد و گفت که یک میلیون و 800 هزار انسان تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند.
همین سایت فلسطینی در خبر دیگری از اعزام کشتی امداد ایرانی به نوار غزه خبر داد و به نقل از احمد موسوی مدیر سازمان هلال احمر نوشت: ایران هفته آینده کشتی حاوی کمک های غذایی و دارویی به نوار غزه اعزام خواهد کرد. به نوشته فلسطین الیوم این تصمیم ایران  پس از آن صورت می گیرد که مصر اجازه ورود محموله های کمک بشردوستانه ایران به مردم نوار غزه را از خاک این کشور رد کرده است.
 روزنامه الخلیج چاپ امارات نیز به پوشش خبری قصد ایران برای ارسال کشتی کمک های انساندوستانه به نوار غزه خبر داد و نوشت: پس از آنکه مصر حاضر نشد کمک های ارسالی ایران به نوار غزه از خاک این کشور به دست مردم غزه برسد تصمیم گرفته است یک فروند کشتی حاوی کمک های دارویی و غذایی به غزه اعزام کند.
{..به نقل از کیهان...}
برای استفاده از مطالب بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید
ادامه نوشته